کد خبر : 4399
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

عواقب و آسیب استفاده از تنگ کوچک برای ماهی قرمز گلی عید یا سایر ماهیها؛ چرا نباید از ظرف های کوچک و تنگهای باریک برای نگهداری از ماهیها استفاده کرد؟ به گزارش مارال نیوز، بلایی که تنگ کوچک بر سر ماهی عید یا سایر ماهیها می آورد؛ بسیار ناراحت کننده بوده و اگر نگهدارنده از

عواقب و آسیب استفاده از تنگ کوچک برای ماهی قرمز گلی عید یا سایر ماهیها؛ چرا نباید از ظرف های کوچک و تنگهای باریک برای نگهداری از ماهیها استفاده کرد؟

به گزارش مارال نیوز، بلایی که تنگ کوچک بر سر ماهی عید یا سایر ماهیها می آورد؛ بسیار ناراحت کننده بوده و اگر نگهدارنده از آسیب آن آشنا باشد؛ مطمئنا برای دقایق کوتاه نیز این کارش را ادامه نداده و سریعا ظرف ماهی خود را بزرگ تر می کند.

یکی از شرکت های بزرگ فرانسوی فعال در حوزه آکواریوم سازی صراحتا اعلام کرده که با وجود سود خوب و مشتریان زیاد تنگ های کوچک، دیگر تنگ کوچک نخواهد ساخت.

به گفته این شرکت؛ در تنگ های کوچک سطح اکسیژن محلول در آب به پایینترین سطح خود رسیده و باعث آزار ماهیها و در نتیجه آسیب به اندامهای مختلف ماهی و کاهش طول عمرشان می شود.

تنگ های کوچک = عذاب و رنج بی نهایت ماهی

تنگهای کوچک را کنار بیاندازید

ماهی گلی قرمز عید در چه ظرفی نگهداری شود

شرکت آکواریوم سازی فرانسوی اعلام کرده ترجیح می دهیم آزادی و تنوع انتخاب مشتریان و مردم را بگیریم ولی در مقابل ماهی ها زنده مانده و رفاه و آزادی بیشتری داشته باشند.

این در حالی است که ما در کشور متمدن ایران سالیان سال است که ماهیهای قرمز را در این تنگ ها نگهداری کرده و به وضوح در بین چشمان عموم نیز چنین ظرفهای کوچکی را برای ماهیها می فروشیم.

عذاب دادن به ماهی ها با ظروف کوچک و تنگ باریک

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

عید و سال جدیدی که بایستی برای ما نوید دهنده روز و حال و سال خوب باشد را با کشتن و عذاب ماهیها آغاز می کنیم و آه و نفرین ماهی ها را در همان ابتدای سال به جان خود و خانواده می اندازیم.

چنین تنگ و ظرف های کوچکی علاوه بر اینکه آزادی را از ماهی های زبان بسته می گیرند؛ بلکه به دلیل کوچک بودن دهانه ظرف و همچنین میزان گنجایش کم آب، سریعا اکسیژن محلول در آبشان پایین آمده و ماهی را مجبور می کنند که برای نفس کشیدن به دهانه آب آمده و مرتب دهان خود را باز و بسته کرده و به سختی اکسیژن خود را تأمین کند.

این ظرفهای کوچک به زندگی همراه با عذاب و رنج ماهی ختم می شود و ماهی نیز نهایتا چند ساعت یا روز دوام آورده و زنده می ماند. هر چند چنین زنده ماندنی نیز که همراه با گدایی اکسیژن و بدون رفاه باشد؛ ارزش چندانی ندارد.

عذاب و رنج ماهی های قرمز با تنگ و ظروف کوچک

نگهداری ماهی در چه ظرف و تنگی بهتر است

ظرف و تنگ ماهی کوچک ممنوع/ بلای ظروف کوچک برای ماهیها

افرادی که مسئولیت نگهداری ماهی را قبول می کنند، بایستی تعهد داشته و آن را با چشم اسباب بازی و وسیله سرگرمی نخرند. ماهی ها نیز جان داشته و بایستی با اطلاعات کامل از نحوه زندگی و غذا و نوع نگهداریشان، شرایط مناسب برای زندگی آنها را فراهم کرد.

[quote]توصیه می شود ترجیحا از آکواریوم و یا ظرف های بزرگ که حتما شیشه ای نیز باشد برای نگهداری ماهیها بهره برده شود. همچنین خریدن دستگاه اکسیژن ساز که قیمت چندانی نیز نداشته و در تمام آکواریوم فروشها موجود است، می تواند به زندگی بهتر و حل مشکل کمبود اکسیژن آنها کمک کند.[/quote]

ظرف ماهیها باید حتما شیشه ای باشد «ترجیحا آکواریوم» تا ماهی جنب و جوش داشته و خود را محبوس در جایی کوچک نکند. هر قدر هم ظرف بزرگتر باشد با افزایش کیفیت زندگی ماهی همراه می شود.

ظروف کوچک ماهی

تنگ کوچک ماهی و عذابی که بر سر ماهی می آورد

توضیه مهم نگهداری از ماهی قرمز

توصیه مهم دیگر اینکه هر زمان دیدید که ماهی قرمز شما مرتب به سطح آب آمده و در بالای آب در حال ساختن حباب و نفس کشیدن روی آب است، بدانید که: یا ظرف شما کوچک بوده و یا آبتان کثیف شده و به دلیل نبود اکسیژن  ماهی در حال آمدن به سطح آب است. اگر ماهی برای مدتی در این وضعیت بماند مطمئنا خواهد مرد یا آسیب جدی خواهد دید. بنابراین سریعا با تعویض آب هم دما شده که کلر آن نیز با ماندن در یک ظرف جداگانه دیگری رفته باشد؛ اقدام به تعویض آب یا تعویض ظرف و استفاده از ظروف شیشه ای بزرگتر برای رفاه حال ماهی نمایید.

ماهی ها هم جان دارند و جان شیرین خوش است. هر چه که برای خود دوست داریم برای حیوانات هم دوست داشته باشیم. خون و جان ما رنگین تر از آنها نیست و آنها نیز به مانند ما حس خوب زندگی و شیرینی ها و خوشی ها و دردهای آن را می فهمند. انسانهای باوجدان نسبت به همه اتفاقات پیرامون خود حساس بوده و چشم خود را به روی حقایق و حیوانات زبان بسته نمی بندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
کدام آبزی و ماهی روی زمین راه می رود؟ | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] برخی از آبزیان و ماهی ها با وجود اینکه […]

trackback
دلیل نفس کشیدن ماهی قرمز عید روی آب + علت مرگ | مارال نیوز
1 سال قبل

[…] اصلی بالا آمدن ماهی قرمز عید روی سطح […]

trackback
ظرف مناسب نگهداری ماهی قرمز چگونه باید باشد | مارال نیوز
29 روز قبل

[…] سطح بازار حین خرید ماهی قرمز عید مشاهده می شود که فروش تنگ مرسوم شده و خریداران نیز بدون توجه به اصول اخلاقی، با […]